تجربه نگاری شماره 1 - مشاوره‌ای در روزهای پس از جنگ

تجربه نگاری شماره 1 - مشاوره‌ای در روزهای پس از جنگ
مدت زمان مطالعه: حدود 6 دقیقه چند روزی از پایان جنگ گذشته بود که تلفنم زنگ خورد. پشت خط، مدیر اجرایی یک شرکت‌ سرمایه‌گذاری بود؛ صدایش هنوز سنگینی شرایط بحرانی را با خود داشت. جنگ برایشان تبدیل به دغدغه‌ای واقعی شده بود. او به معرفی یکی از اعضای هیئت‌مدیره ــ که پیش‌تر با او همکاری داشتم ــ با من تماس گرفت و عنوان کرد که به دو دلیل من را …
ادامه مطلب

آموزش و توسعه کارکنان سازمان - روش‌ها و دیدگاه‌ها

آموزش و توسعه کارکنان سازمان - روش‌ها و دیدگاه‌ها
1. آموزش وقتی صحبت از مهارتهای سخت (فنی) و نرم (ارتباطات، حل تعارض، مدیریت زمان) می شود، آموزش یک روش ایده آل برای توسعه کارکنان است. این روش توسعه کارکنان، شامل توسعه مهارت های کارمندان از طریق ترکیبی از سخنرانی ها، تمرین های عملی، فیلم ها، پادکست ها، شبیه سازی ها و تکالیف فردی / گروهی است. این برنامه شامل هر دو رویکرد رسمی (مبتنی بر کلاس، دوره های آموزش …
ادامه مطلب

کانون ارزایابی مدیران و کارکنان و ضرورت برگزاری آن برای کارفرمایان

کانون ارزایابی مدیران و کارکنان و ضرورت برگزاری آن برای کارفرمایان
اگر پای صحبت کارفرمایان و صاحبان کسب‌وکار بنشینیم تا ببینیم در سازمانشان چه می‌گذرد، متوجه خواهیم شد که چرخ اصلی کسب‌وکار آن‌ها در این شرایط سخت اقتصادی با سرمایه ارزشمندی به نام سرمایه انسانی می‌چرخد. در این بین دو دسته کارفرما وجود دارد. دسته اول، کارفرمایانی که به دلیل مشکلات استراتژیک، ساختاری و… قادر به گزینش بهینه منابع انسانی نیستند تا بتوانند در جنگ جذب استعدادها، ابزارهایی را به کار …
ادامه مطلب